לו רק תרצו, תוכלו לנקוט באסטרטגיה הבאה: מכירה ישירה בלבד.

אז למרות שהלקוחות יכולים לרכוש מכם ישירות – פרונטלית, טלפונית או באינטרנט, אתם לא מוכנים לוותר על הצגת מוצריכם על המדפים בחנויות הגדולות.

היכולת של הלקוח "להרגיש" את המוצר, הדימוי החיובי הנוצר, החשיפה הגדולה ופוטנציאל המכירות האדיר – כל אלו הופכים את הכנסת המוצרים לחנויות, כדאית.

כידוע, המיקום הספציפי של מוצריכם על המדפים נקבע בהתאם להסכם עליו חתמתם, וכאן בדיוק אנחנו ב"תובנות" נכנסים לתמונה עם בקרת ניהול שטחי מדף.

אז את מי בקרה מסוג זה יכולה לעניין ומה חשוב שתדעו? 

שלושה דברים שמעניין וחשוב לדעת על ניהול שטחי מדף

1. טעויות קורות וחשוב לעלות עליהן בזמן

חתמתם על הסכם, לחצתם ידיים והגעתם להבנות באשר למיקום המוצרים על המדפים. האם בפועל, המוצרים שלכם בהכרח ימוקמו במיקום הספציפי המיועד להם? התשובה היא שלא.

שלא תבינו אותנו לא נכון: איננו רומזים כי באופן שיטתי החנויות / רשתות לא מכבדות הסכמים, אלא שמספיקה טעות קטנה של עובד הנובעת מחוסר תשומת לב, בכדי שהמוצר שלכם ימוקם שלא כפי שסוכם (טעות שכזו עלולה לפגוע בחשיפה, במכירות וברווחים שלכם).

בקרת ניהול שטחי מדף נועדה להבטיח מעל לכל ספק כי מוצריכם מקבלים את "הבמה" לה הם ראויים, ובהתאם להסכמים שחתמתם עליהם.

2. לא צריך שיקרה דבר על מנת לבצע בקרת ניהול שטחי מדף

הפיקוח על הנעשה בשטח לא אמור להתבצע במידה שהתגלו כשלים. מופתעים? יתכן, אך חשוב לדעת: הבקרה שאנו מציעים אינה מגיעה כתגובה ל"אירוע חירום" ("שמעתי שהמוצרים שלי לא הוצגו במדפים. אני מעוניין לפקח על הנעשה בפועל").

כלומר, ניהול שטחי מדף אמור להיכלל באסטרטגיה הכללית שלכם, כאשר המטרה היא להבטיח שההסכם עליו חתמתם מכובד.

מכאן, שאין זה מופרך שלאחר הביקורת נשתף אתכם בתובנה הבאה: "ישנה חפיפה מלאה בין מה שהסכמתם לגביו ובין מה שקורה בפועל". 

3. בקרה עצמאית לניהול שטחי מדף המנוהלת ומתופעלת על ידכם אינה ריאלית

עסקים רבים חותמים על הסכמים עם רשתות גדולות, כאשר במסגרתם מוסכם כי המוצרים יוצעו למכירה בכל הסניפים (מדובר על עשרות ועד מאות נקודות מכירה בפריסה ארצית).

מכאן, שגם אם במקרה השתעשעתם במחשבה לבצע את הביקורת לבד ("אתגנב לחנות רנדומלית כלקוח סמוי, אציץ במדפים ואבדוק היכן מסודרים המוצרים שלי"), דעו כי הדבר אינו ממש ריאלי.

האם באמת תרצו לכלות את זמנכם בדילוג מסניף לסניף ולבצע בקרת ניהול שטחי המדף? אנחנו רק יכולים לשער מהי תשובתכם.

האם בקרת ניהול שטחי המדף יכולה להתאים לכם?

כל עוד המוצרים שלכם מוצעים למכירה גם בחנויות (ולא רק ישירות על ידכם), בקרה שתכליתה להעריך את איכות ניהול שטחי מדף, הכרחית. אנו ב"תובנות" מבצעים את הבקרה בקפדנות, כאשר מטרתנו להבטיח כי המוצרים שלכם מקבלים את החשיפה האופטימלית כפי שהוסכם ביניכם ובין הרשתות.

לפרטים נוספים וייעוץ, התקשרו – 074-7199-000