אז מהו "סוד הקסם" להגדלת המכירות והרווחים? כבעלי עסקים פעילים, יתכן שאתם יודעים עליו יותר משאנחנו יודעים. עם זאת, כמוכם אנחנו מודעים לכך שלא מדובר אך ורק על "סוד" אחד, אלא על אסטרטגיה שלמה של פעולות. אחד הדברים הכלולים באותה אסטרטגיית שיווק-מכירה ושעליו חשוב לשים דגש רב, הוא נושא ניהול שטחי מדף. 

האם פעם יצא לכם לשמוע מלקוחותיכם את התגובות הבאות: "המוצרים שלכם מוצגים ברשת X? מעולם לא ראיתי אותם", "הייתי אתמול בסופר Y ולמרות שצוין באתר שלכם שהמוצר נמכר שם, לא מצאתי אותו"? במידה שאכן קיבלתם פידבקים שכאלו מלקוחותיכם, אנו מנחשים כי חשתם חוסר נוחות ובעיקר כי את ההסכם שעליו חתמתם, רק צד אחד מיישם (רמז: אתם). אז מה עושים במצב שכזה? מבצעים ביקורת של ניהול שטח מדף.

ניהול שטחי מדף – הסוד להגדלת מכירות

ביקורת ניהול שטחי מדף – מה זה אומר בפועל?

לא רק לכם כפרטיים יש כתובת מגורים קבועה, אלא גם למוצרים שלכם. ואיך נקבעת ה"כתובת" שלהם? על פי הסכמים עליהם חתמתם עם רשתות שונות במרחב הקמעונאי. ה"כתובת" עליה אנו מדברים היא כמובן מדף ספציפי במחלקה ספציפית באותו סופר, רשת פארם וכיוצא בזה. בעלי עסקים רבים בטוחים באמונה שלמה כי ההסכמים שנחתמו, בהכרח מכובדים ומיושמים בצד השני. האמנם? 

לעתים מתגלים פערים בין מה שהוסכם ובין מה שקורה בפועל. המשמעות של חריגות כאלו היא ייצוג לא ראוי והולם למוצר, הענקת יתרון למתחרים שלכם וכתוצאה מכך גם ירידה במכירות. מסיבה זו, חשוב שאסטרטגיית השיווק והמכירה שלכם תכלול לצד פעולות השיווק והקידום גם בקרות מסוג ניהול שטחי מדף. 

"מהי תכלית הביקורת שאתם מבצעים?"

נציגי "תובנות" יגיעו למרחב הקמעונאי במטרה למסור לכם "מידע מהשטח". כלומר, אנו נגיע אל הרשת/סניף בהם יש לכם עניין, ונבדוק עבורכם היכן ממוקמים מוצריכם. כאלו שחתמו על הסכמים שעניינים פלונגרמה, תוכלו ליצור השוואה בין מה שהוסכם ובין מה שמיושם. המסקנות שנספק לכם בעלות ערך רב, שכן באמצעותן תוכלו לגבש פעולות עתידיות. 

"הרשתות גדולות והעסק שלי קטן, אני צריך אותן בכדי להצליח"

הבחירה שלכם להציג את מוצריכם במרחב הקמעונאי אינה מפתיעה, שכן היא מגלמת בתוכה המון (!) יתרונות – החל מחיסכון אפשרי בכוח האדם שלכם ועד חשיפה אדירה למותג/מוצרים שלכם. עם זאת, שלא תטעו לרגע: כשם שאתם צריכים את המרחב הקמעונאי, כך גם הוא צריך אתכם. מדוע? משום שאין הצדקה ותכלית לתפעול רשת קמעונאית ללא מוצרים טובים שמעניקים ללקוחות ערך (בין היתר, המוצרים שלכם). לרשתות אלו אמנם יש כוח, אך גם לכם שכן פעילותן מותנית גם בכם. הביקורת שאנחנו במכון "תובנות" מציעים, נועדה להבטיח כי מוצריכם מקבלים נראות וייצוג הולמים, בהתאם להסכמות ביניכם.

למידע נוסף אודות ביקורת ניהול שטח מדף עם "תובנות", התקשרו – 074-7199-010