סקרים הם אחד מהכלים החזקים ביותר שקיימים לקבלת משוב מהלקוחות. בתוך מסגרת זמן קצרה, הסקרים מאפשרים לאסוף כמות גדולה של מידע על הלקוחות וללמוד ממנו.

יחסית קל לבנות אותם  והם יכולים להתבצע במגוון רחב של אמצעים: אתר אינטרנט, דוא"ל ואפליקציות המיועדות לטלפונים ניידים.

עם זאת, אל תשכחו מלכוד אחד – סקרים מספקים תוצאות טובות רק אם בונים אותם בצורה נכונה. 

בשורות הקרובות נדבר על איך בונים מערכת סקר יעילה – כזו שתסייע לכם להשתפר ולתת ללקוחות שלכם חווית קנייה או שירות אופטימלית.

איך בונים מערכת סקרים יעילה?

קבלו מספר המלצות לאיך בונים מערכת סקרים יעילה:

  1. כמו בכל פרויקט, חשוב להגדיר מטרות ברורות. בלי להבין את מטרת הסקר, אין אפשרות אפילו לחשוב על  איך להתחיל אותו. 
  2. בחירת קהל היעד. בהתאם ליעד שאליו ברצונכם להגיע, תכוונו את הסקר לקבוצה דמוגרפית רלוונטית. ככל שקהל היעד שלכם יהיה מדויק יותר, כך יהיה קל יותר לבנות מערכת סקרים יעילה.
  3. הכינו הקדמה לסקר שתבהיר מי אתם, מה מטרת הסקר, מהו הזמן המשוער שיקח לענות עליו והאם הסקר אנונימי.
  4. בתחילת הסקר השתמשו בשאלות שיעזורו לכם לוודא, שכל מי שישתתף בסקר אכן רלוונטי ויוכל לספק מידע שימושי. אין טעם לבדוק אצל אדם צמחוני את העדפותיו בבחירת בשר.
  5. דברו בשפת הלקוחות. השתמשו בשפה של קהל היעד שלכם, כך שכל השאלות יהיו ברורות והמשיבים יוכלו להשלים את הסקר.
  6. הימנעו משאלות מורכבות ואל תרכיבו סקר ארוך מדי שעלול להתיש את המשיבים. זכרו שהמשיבים יבלו חלק ניכר מהזמן בקריאת השאלות. ככל שהשאלה קצרה ופשוטה יותר, כך ייטב.
  7. הימנעו משאלות מובילות ומגמתיות. לפעמים למרות שאינכם מתכוונים לכך, מילים וביטויים מסוימים יכולים להכניס הטיה לשאלות שלכם או לכוון את המשיב לכיוון של תשובה מסוימת. שמרו את ניסוח השאלה ממוקד במשיב ובדעותיו, במקום להציג כל דבר שיכול להתפרש כנקודת מבט שלכם.
  8. תשאלו שאלה אחת בכל פעם. ניסיון לדחוס יותר מדי דברים בשאלה אחת עלול להוביל לבלבול ולאי דיוקים בתגובות. 
  9. דגש נוסף לבניית מערכת סקר יעילה הוא היכולת לשאול את השאלות הנכונות ולהקל על המשיבים לספק תשובות. אחת הדרכים הנפוצות ביותר לקבלת משוב כמותי היא להשתמש בסולם דירוג. למשל:  מ – 0 עד 10 עד כמה אתה מרוצה מהמוצר שלנו?‍ ישנם סוגים שונים של סולמות דירוג ומומלץ להיצמד למתאים ביותר בהתאם לנושא הנחקר.
  10. התחילו עם שאלות כלליות ביותר ואז היכנסו לפרטים נוספים. כך, המשיבים יכולים לעבור מנקודת מבט רחבה יותר לצרה יותר.


אנחנו מקווים, שעזרנו לכם להבין איך בונים מערכת סקר יעילה. אם עדיין נותרתם עם שאלות או שאתם מעדיפים לבנות סקר באמצעות מומחים, אנחנו במכון תובנות נשמח לעמוד לרשותכם ולבנות עבורכם מערכת סקרים יעילה, שתסייע לכם להשתפר ולתת ללקוחות שלכם חוויות לקוח אופטימליות בעתיד. צרו קשר כבר עכשיו.